Recepty

Zasady wypisywania recept

W wielu przypadkach chorób przewlekłych istnieje konieczność stałego przyjmowania leków- nawet do końca życia. Ponieważ leki nie są wolne od objawów ubocznych, mogą one wchodzić
w interakcje, może też zmieniać się stan zdrowia pacjenta – nie można  ich długo stosować
bez nadzoru. Okresowe (co kilka miesięcy) wizyty u swojego lekarza służą temu celowi.
W czasie  tych wizyt lekarz zbiera wywiad na temat  samopoczucia, dodatkowych dolegliwości
i objawów, przeprowadza badanie fizykalne, ewentualnie zleca badania dodatkowe i przedłuża, zmienia lub odstawia terapię. 

Niedopuszczalne jest zgłaszanie się po recepty na raty (po różne leki w różnym  terminie). Jest to procedura bardzo czasochłonna i nie  „fair” w  stosunku do innych pacjentów i personelu – angażuje  niepotrzebnie czas lekarza  i ogranicza ilość miejsc w  grafiku przyjęć dla pozostałych chorych. 

Lekarz POZ może wystawić pacjentowi receptę na leki, które zastosował lekarz w poradni specjalistycznej, jeżeli otrzyma wydaną przez lekarza specjalistę informację – o rozpoznaniu, sposobie leczenia, rokowaniu, ordynowanych lekach (w tym o okresie ich stosowania
i dawkowania).

W celu otrzymania e-recepty
drogą elektroniczną:

  1. Założ bezpłatnie PROFIL ZAUFANY.   Profil zaufany to Twój podpis elektroniczny, dzięki niemu możesz korzystać z Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Jak założyć Profil Zaufany:

a) online, przez swoje internetowe konto w banku,

b) osobiście w urzędzie (będziesz potrzebować dowodu tożsamości)- zarejestruj się w serwisie pz.gov.pl, udaj się do punktu potwierdzającego, np. do: urzędu gminy/skarbowego (masz na to 14 dni od momentu rejestracji).

  1. Zaloguj się do INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA (IKP) przy pomocy Profilu Zaufanego na www.pacjent.gov.pl. W zakładce „Moje konto” wybierz rodzaj powiadomień: SMS lub e-mail (albo jedno i drugie).  
  2. Teraz możesz otrzymywać e-recepty drogą elektroniczną.
źródło: nfz-lodz.pl