Recepty
Zasady wypisywania recept
W wielu przypadkach chorób przewlekłych istnieje konieczność stałego przyjmowania leków- nawet do końca życia. Ponieważ leki nie są wolne od objawów ubocznych, mogą one wchodzić
w interakcje, może też zmieniać się stan zdrowia pacjenta – nie można ich długo stosować
bez nadzoru. Okresowe (co kilka miesięcy) wizyty u swojego lekarza służą temu celowi.
W czasie tych wizyt lekarz zbiera wywiad na temat samopoczucia, dodatkowych dolegliwości
i objawów, przeprowadza badanie fizykalne, ewentualnie zleca badania dodatkowe i przedłuża, zmienia lub odstawia terapię.
Niedopuszczalne jest zgłaszanie się po recepty na raty (po różne leki w różnym terminie). Jest to procedura bardzo czasochłonna i nie „fair” w stosunku do innych pacjentów i personelu – angażuje niepotrzebnie czas lekarza i ogranicza ilość miejsc w grafiku przyjęć dla pozostałych chorych.
Lekarz POZ może wystawić pacjentowi receptę na leki, które zastosował lekarz w poradni specjalistycznej, jeżeli otrzyma wydaną przez lekarza specjalistę informację – o rozpoznaniu, sposobie leczenia, rokowaniu, ordynowanych lekach (w tym o okresie ich stosowania
i dawkowania).
W celu otrzymania e-recepty
drogą elektroniczną:
- Założ bezpłatnie PROFIL ZAUFANY. Profil zaufany to Twój podpis elektroniczny, dzięki niemu możesz korzystać z Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Jak założyć Profil Zaufany:
a) online, przez swoje internetowe konto w banku,
b) osobiście w urzędzie (będziesz potrzebować dowodu tożsamości)- zarejestruj się w serwisie pz.gov.pl, udaj się do punktu potwierdzającego, np. do: urzędu gminy/skarbowego (masz na to 14 dni od momentu rejestracji).
- Zaloguj się do INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA (IKP) przy pomocy Profilu Zaufanego na www.pacjent.gov.pl. W zakładce „Moje konto” wybierz rodzaj powiadomień: SMS lub e-mail (albo jedno i drugie).
- Teraz możesz otrzymywać e-recepty drogą elektroniczną.